Web 2.0 ja sotsiaalne veeb

Rohkem kui viimased 15 aastat on IT-vallas kasutatud sõna Web 2.0. Ehk me oleme juba mõnda aega elanud koos Web 2.0 interneti maailmaga ning see on olnud piisavalt pikk aeg, et teha selle kohta järeldusi. Interneti arengut viimases kümnendis on raske alahinnata, kuid vaatame tänases postituses ainult, kuidas see on meediat mõjutanud.

Web 2.0 on lai mõiste, mida ei saagi üheselt defineerida. Me saame Web 2.0 mõelda, kui sotsiaalsest veebist ning selle alla kuulub ka sotsiaalmeedia. Toome järgnevalt mõned näited, kuidas sotsiaalne veeb toodab meediat, ehk sisu, ning miks see on nõnda oluline.

Kaasaegne veeb on interaktiivne. See tähendab, et kõik kasutajad saavad luua sisu ning seda levitada.  Traditsioonilise meedia sisu ja levitamist kontrollib ning juhib üsnagi piiratud arv inimesi või toimetajad. Seevastu sotsiaalmeediat sisu tootmine ja jagamine on lõpp-kasutaja poolt juhitud. Kõik võivad toota täpselt nii palju ja sellest sisu, mida nad ise heaks arvavad. Muidugi eeldusel, et sisu on seadustega kooskõlas. 

Mõned näited sotsiaalmeediast: Facebook, Twitter, Blogger, Discord, Wikipedia jne. Nimetatud sotsiaalmeedia kanalid esindavad erinevaid suunasi sotsiaalmeedias, kuid nad kõik on otseses mõttes sotsiaalmeedia.

Mis on saanud traditsioonilisest meediast? Seni on alles jäänud päevalehed, ajakirjad ning uudistesaaded. Kuid sotsiaalmeedia infomasside ja ning jagamise kiirusega ei suudeta enam sammu pidada. Kuid sotsiaalmeediaga suudab see konkureerida kvaliteedi ning kureerituse aspektist.

Viimase 15 aasta jooksul on oluliselt muutunud kasutajate harjumused ja soovid sisu tarbida. Seda eekätt just Web 2.0 ja sotsiaalse meedia kiirest arengust tingitult.


Referentsid:
https://rito.riigikogu.ee/wordpress/wp-content/uploads/2016/02/Muutuvad-trendid-infootsingus-%E2%80%93-staatilisest-veebist-semantilise-veebini-K%C3%BClli-Solo.pdf

Comments

Popular posts from this blog

Kes on häkkerid? Kuidas saada häkkeriks?

Teenuste kättesaadavus

Noppeid IT ajaloost