Netikett igapäeva suhtlemisel

 

https://knowyourmeme.com/photos/160285-lonely-computer-guy-net-noob

Sel sajandil on kolinud põhiline suhtlus interneti. Samuti minu puhul. Igapäeva tööalaselt on internet üks minu põhilisi suhtlemise tööriistu. Tööalasest suhtlemist on mul palju - projektitiimis suhtlemine, arendustiimi sisene suhtlemine, kliendiga suhtlemine jne. Suhtluse kanalina kasutan peaasjalikult Slacki või meili saatmist, samuti MS Teams'i.

Kuna suhtlemist läbi rakenduste on tõesti palju, siis tooksin välja mõned põhimõtted mida ma ise, kui ka ettevõtte sees teisedki kasutavad.

Infomüra

Oluline netiketi reegel on "Austa teiste inimeste aega ja võrguühendust". Infot tuleb sisse tõesti palju ning seda kõike on raske läbi töötada. Seetõttu on oluline oskus mitte enda poolt toota infot, mida teised peavad läbi protsessima, kuid millest ei ole mingit kasu. Enne mingi info tootmist ja levitamist oleks hea korra mõelda  a) kas see info on vajalik, b) kellele see info läheb ning c) kas see info on tõesti seda aega väärt. 

Ettevõtte siseselt kasutame me Slacki thread'e, kuhu on koondatud vestlused teemade või tiimide kaupa. Infotarbija saab ise valida, millises threadis ta osaleb.

Pikkade tekstide liigendamine või grupeerimine on samuti kasuks, sest aitab tekstist vajalikku infot "lennult" välja filtreerida

Viisakus

Järgmine oluline netiketi reegel on "Näe võrgus hea välja". Ma olen pärit eelmisest põlvkonnast ning sel ajal tuli elementaarne viisakus kaasa rinnapiimaga. Ma olen püüdnud järgida samasi põhimõtteid nii päriselu suhtlemisel kui internetis. 

Näiteks emailide koostamisel, mida minu töös tuleb ette väga palju, järgin emailide koostamise vormistusreegleid ning stiili. Samuti igas kirjas olen viisakas ning lugupidav.


Internetis kehtib ka põhimõtte "Enne mõtle, siis ütle". Kui enne info postitamist mõelda netiketi nõuannete peale, siis sellest võidad sa nii ise, kui ka teised, kes on hiljem antud sisu tarbijad.





Comments

Popular posts from this blog

Kes on häkkerid? Kuidas saada häkkeriks?

Teenuste kättesaadavus

Noppeid IT ajaloost